Tuesday, January 18, 2011

My Happiness

Wahhh..tomorrow cuti,happy,happy..lompat2.lompat2..tiamia jom lompat..yeayyyy..he..hee my happiness very easy: if i can cook good food,serve to the people i loved,if i can spend time with my family,read good book,clean and decorate my house,travel to a place we loved..and of course angan2..I ll be happy already..no need Gucci or Prada mehhh (but hubby tak baca ni..kalau dia bagi nak jugakk..kihh..kihhh).January coming to an end..cepatnyer masa.budak dua orang tu pun rambut dah pandai nak ala2 Rapunzel dahhh..hmm me berangan-angan..byk yang di angan kan moga Allah Sbt memakbulkan nya..impian terbesar nak membina rumah impian..insyAllah cepat lah sampai..hmmm hb cakap then simpan lah duit cannot travel this year..alamak..travel tu my love,my passion..tak boleh lah..me dah angan2 ..itenary pun dah ada dalam kepala..tak pe me sabar tunggu september..Spring,house by the beach,farmstay..yeayyyy..seronoknya angan2)..Okay jom lihat apa yang buat i happy for the past few weeks;)

 Ni dah lama sikit..my laksa lemak@laksam..sedap sangat sedap..carik kat seluruh Kelantan pun tak der sedap macam ha..haaa..saja ajer..usik2;)

 Bahan2 taburnya..sangat crunchy,sambal extra limau..saya suka..

 It was served for breakfast..brunch lah actually..

 Tukang makan sangat happy:)
 Everytime we went to shop,the kenits sure angkut this noodles berkampit2 letak dalam raga..so last week i cooked it for them..

 They like it very much..yeap very very much;)

 My double happiness..of course these Rapunzels lahhh..

 Satu Rapunzel kuat merajuk..hmmm ikut sapa yerr:)

 Showing her curly hair after mama blow dried it..

 Rapunzels bee good okay..dont let down your hair to the witch..she might climb up and get youuuu;)

 Nite time is bonding time with papa..day time papa is a fulltime Strategic Planning man..nite time he got to plan how to change barbie dress from pink to blue..very sweet..i likeee ittt:)

 Boostore visit is a must weekend activity nowdays..they really love it..mama pun tumpang lah mengangkut buku:)
 Papa asked me"why you want me to buy you Chech Republic book? are we going there?..no lah pa..but i love to read travelling book lahh..mana tahu one of these days okay"..

Happy holiday everybody..dont go to batu caves tomorrow okay..the best way to unwind tomorrow is to try cook Nasi Daun Pisang at home..hmm i can cook rasam,cucumber in yoghurt,deep fried bitter gourd and cripsy ikan kerisi and chicken..waahhhh sodap lah;)

7 comments:

Eine Frau aus Botnang said...

Bila I pi rumah you ni all I could say is...aaaaaaahhhhhhhhh how sweet how delicious, too many rainbows and sushine here. I like!! Happy holiday to you & family dear! Take care!!!

annhuzi said...

sini tak holiday. thaipusam lain date.
tia mia rambut panjang,cantik! :)

MamaTiaMia said...

Fasha, insyallah one day datang rumah i yer..and i sangatlah teringin nak pi rumah you kat frankfurt tu makan mousse choc;)

MamaTiaMia said...

salam ann:) ye ke? ye lah rambaut dia orang dah panjang kan..hope yr little ones doing okay;) take care.

Drama Mama said...

wahhhh their hair has grown real long! so cuuuuteee!

what noodle is that eh kak? looks delicious, wanna try it for my boy.

http://twinkywinkystars.blogspot.com

MamaTiaMia said...

hi drama mama,tu eggs noodles yang jual bulat2 dalam packet,ada 2 ketul,yang dekat kedai yang masak hotplate tu..letak atas hot plate then curah sos:)

Karolina , Krystyna , Klara ♥ said...

You look pretty all the pictures!