Thursday, November 3, 2011

I can feel the rain.

Salam semua and thank you to all comments.It is a sad day today and i have difficulty in selecting picture to reflect that emotion.


 Innalillah and Alfatihah to a primary school friend Rose who has passed away last night, She was diagnosed with Breast cancer staged 4,I was informed about it less than a week and now she is gone.Moga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.Amin.Kematian sentiasa menyedihkan,menginsafkan especially bila orang tu sebaya dengan kita,walaupun tak rapat tapi kita bertemu di fb after so many years,she added me as friend,she has 3 small children and her husband has passed away about a year ago.I can feel her loneliness as she always posted sad songs in her fb,feel so sorry for her children hilang dua2.Sedih bagi seorang ibu atau bapa bila kehilangan anak tapi sangat sedih bagi anak2 bila kehilangan satu apatah lagi keduanya tak dapat di bayangkan.Masa kita hidup kita cuba memberi yang terbaik buat anak,menatangnya dengan penuh kasih sayang,tinggal dengan maid pun kita tak percaya,petang ajer rasa rindu nak jumpa dia orang..anak2 pun sama celik mata mencari kita,nak tidur nak menyentuh kita..nak apa2 pun kita yang di cari,just imagine dia kehilangan semua tu..walaupun ada ahli keluarga yang sayang macam mana sekali pun pada mereka tak kan sama..rindu yang tak dapat di lepaskan,hilang yang tak dapat di cari,lenyap yang tak dapat di ganti.Rasa nak pecah dada bila melihat anak kecik mencari ibu atau bapa,sana sini,dalam bilik,di ruang tamu,rindu..nak memeluk nak mencium tapi tak dapat..sangat luka bila melihat mereka menunggu berhari-hari tiap kali orang balik kerja,bertanya,berharap ibu atau bapa muncul..tiba2 routine hidup dia orang tak sama lagi..kalau melihat orang dewasa menangis tersedu rasa air mata kita mengalir tapi melihat anak kecil memeluk bantal dgn airmata mengalir rasa pecah seluruh anggota.....Sebab kehidupan yang sibuk,routine harian yang penat kadang2 kita lupa menikmati pelukan atau ciuman anak dengan sepenuhnya....sebagai anak pulak kita jugak kadang2 lupa untuk menikmati kehadiran ibubapa di sisi kita..nikmati lah keduanya ketika peluang masih ada.

My emak told me dulu bila dia seorang di rumah dan dapat berita my eldest brother passed away she put down the phone,she sat on the floor and she cried, when she lost my elder sister at the aged of 3 months she said she missed her so much,she kissed her baju,look at her lampin,she cried nonstop at night. Losing a partner either husband or a wife is not easy too..some people took it really bad,she or he has all the right to feel that way,a partner is your other half,difficult to live with just half of our body.

Moga anak2 arwah tabah,moga mereka di lindungi moga semua sayang kepada mereka.Untuk kita semua moga kita,anak2 dan seluruh keluarga di panjangkan umur,di beri kesihatan yang baik dan diberkati selalu.Amin.Alfatihah.

15 comments:

Mayyonnizz said...

Salam..

Dah puas nangis pun, nangis lagi baca ni, Zue u can tell sad stories. too.

Take care.. i teringin nak jumpa anak2 arwah.. nak give them my hugssssssssss....:((

PINATBATE said...

Innalillah..semuga ruh arwah ditempatkan dalam golongan orang-orang soleh.Semuga anak-anak yatim itu dalam peliharaan Allah.

Idida Aziz said...

Takziah pd anak2 kecil tu....sedihnya....tak terbayang anak2 tanpa ibu dan bapa...sama2 kita berdoa agar Allah beri kita kesihatan utk membesarkan anak2...sebak dan sempit dada memikirkan, tp Allah lebih mengetahui apa yg terbaik.....al fatihah buat arwah

Salmi said...

dari Allah kita datang, kepada Allah juga kita kembali dan sesungguhnya Allah adalah perancang yang terbaik dan dia lebih mengetahui..mudah2an kedua anak2 yatim piatu itu disayangi dan terjaga hak2 mereka oleh waris2 yang tinggal..kerana kedudukan mereka disisi rasulullah adalah jaraknya antara 2 jari..moga allah menempatkan roh arwah rose bersama2 orang orang soleh. moga allah memberikan kita semua kesihatan dan kemampuan untuk membesarkan anak2 kita menjadi orang2 yang taat kepada suruhanNYA..aminnn

Mamasya said...

Alfatihah buat arwah...moga rohnya dicucuri rahmat. sedihnya baca kisah arwah.kini 3 org anak jadi yatim piatu...masih kecil lagi..tak dpt bayangkan bagaimana kesedihan anak2 arwah....moga anak-anak arwah dijaga dan disayangi oleh sanak-saudaranya dan Allah memberikan kekuatan utk mrk menghadapi masa depan....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

When I asked ' What will they do without me?'

My eldest answered,

'Ummi... kita hidup sama-sama.. mati pun sama sama'

Amin!

Salam,
zue

Al Fatihah.

Maya Marisa said...

Mamatiamia dear,

My deepest sympathy & condolence the grieving family. Al-fatihah

yanizz said...

Al Fatihah untuk arwah... Mmg sedih bila kawan sebaya kita meninggal, kwn sy pun br meninggal 2 wks ago, mlm bc entry arwah di fb,Last entry dia, dia dh makan ubat lepas tu nak tido lena. Pg dpt berita kematiannya. Bila dpt berita sedih tu mcm x percaya ja. Isteri dia plak kwn sy jgk, anak2 masih kecil...Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Amin

Fatimah said...

Sedihnye bila membayangkan perkara ni terjadi pada anak-anak sendiri... Takziah pada keluarga arwah.

Cik Da said...

salam takziah pada anak kwn zu..ap pon kita hanya mampu mendoa agak dia di tempatkan dengan org yg bertanggunjawab untuk menjaga mereka.memg sedih bila kehilangan org tersayang.tapi apakan daya ini semua kehendak ilahi....perbanyakan zikir kepada allah swt insyallah...

Hanis Azla said...

sebak.. semoga arwah di tempatkan bersama org2 yang beriman.. semoga anak2nya mendapat penjagaan sempurna oleh waris2nya..

Naura said...

Al-Fatihah untuk arwah.sedih untuk anak2 arwah juga.tak dapat nak bayangkan..semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..

Othman Juliana said...

Al-Fatihah buat arwah dan doa buat arwah dan anak-anak arwah.

Minggu lepas, saya mendapat berita dari abang yang sulung mengenai ibu sedara yang saya duduk bersama (sekarang je hari kerja tidak kerana jauh nak berulang). Makcik diagnose kanser rahim. Stage brapa hanya diketahui selepas raya ni.

Bila dapat berita ni, saya diam,... tak tahu nak gambarkan perasaan ketika itu tapi yang pasti, air mata saya mengalir sewaktu mendapat berita itu.

Arwah mama saya meninggal 19tahun yang lalu kerana kanser hempedu.

Now, am worry,...

Anonymous said...

speechless... :-(. Alfatihah tuk arwah n i prayer go to her kids...

regards
zaRina

Tyrone said...

speechless... :-(. Alfatihah tuk arwah n i prayer go to her kids... regards zaRina