Tuesday, December 1, 2015

BISMILLAHIRAHMANIRAHHIM

Bismillahirahmanirahim,

Last Friday i kissed her hand after my Solat Subuh- i said to her " Emak, hari Rabu minggu depan (which is tomorrow) Inshallah azu, azam, Tia dan Mia akan berangkat menunaikan umrah, ampunkan segala dosa yang ada dan doa kan keselamatan kami anak beranak pergi dan balik-Inshallah panjang umur azu balik dan ambik emak dari rumah akak" - She cried ' she said Alhamdulillah" kau nak ke Mekah anak beranak, beruntung nya, itu lah idaman kita sejak kecik, tiada dosa kau pada emak, jika ada yg tidak emak ketahui pun emak ampunkan segala nya, emak doakan kau sekeluarga" - That is the biggest and the best gift that you could ever have- keampunan dari orang yang melahirkan.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar- Salam kepada semua sahabat di sini- ramai yang meminta saya menulis selalu- Inshallah panjang umur nanti saya kongsikan kegembiraan kami Inshallah di terima sebagai tetamu Allah Swt. Ramai yang mendapat barakah Allah Swt selalu mendapat jemputan sebagai tetamu-bagi kami ini lah pertama kali bersama satu keluarga- kesyukuran tidak terhingga- terasa sangat ingin melihat Kaabah yang selama ini di pandang di sejadah setiap kali sujud.

Kepada sahabat semua sekiranya ada silap dan salah saya mohon maaf- dan doa untuk semua- moga kita semua sentiasa berada didalam keberkatan Nya.


Salam dari kami.

16 comments:

Salmi said...

Selamat bermusafir ke tanah suci buat zu dan keluarga. semoga Allah membekalkan taqwa, mengampunkan dosa-dosa dan memudahkan urusan zu dan keluarga disana. Allahumma Ameen.

D'Khayla said...

Assalamualaikum sis zu.

Alhamdulillah didoakan buat zu seklrga agar dapat menjalani ibadah umrah yg sempurna & dipermudahkan segala urusan disana...Aamiin.
Bertuahnya zu masih punya ibu tersayang yg senantiasa mendoakan utk anaknya. Be safe.

Love
Suhaila

Chekgu Azrine said...

Alhamdulillah...untung sis dapat dah jd tetamu Allah

Unknown said...

Alhamdulillah. Dapat jemputan dari-Nya. Tahniah. Semoga segalanya mudah di sana In Sya Allah. Juga semoga selamat pergi dan pulang.

A m m i said...

semoga selamat semuanya kenalan alam mayaku...

Hanis Azla said...

As-salam Kak zu.

Umrah makbullah.. InsyaALLAH..

Jepun Mari said...

alhamdulillah kak zu,diberi kesempatan menjadi tetamuNya..
semoga k.zu & sekeluarga dpt menjalankan ibadah dgn sempurna

nurul asiken.apandi said...

assalamualaikum k'zu.alhamdulillah k'zu sekeluarga dipilih untuk menjadi tetamu Allah.semoga selamat pergi dan balik, diberikan kesihatan sepanjang berada di Tanah Mekah untuk melakukan ibadah kepada Allah SWT dan menjalani ibadah umrah dgn sempurna

I am LZ said...

Assalamualaikum Kak Zue,

At first tengok ada entry baru dalam hati 'yeayy'.. Bila baca terus bergenang airmata bila akak minta maaf dengan Uwan.. sob..sob.. sebak.

Saya doakan akak sekeluarga dipermudahkan segala urusan, selamat pergi dan balik ke tanahair..

SHA said...

alhamdullillah k zu..semoga selamat semuanya

mamasuri said...

alhamdulillah...

Ila said...

Assalamualaikum Kak Zu,

Ila doakan KaK Zu sekeluarga mendapat umrah yang mabrur...semoga dipermudahkan segala urusan...peluk cium untuk tia mia...

ajumohit said...

Alhamdulillah semoga selamat perjalanan pergi dan balik, semoga allah merahmati keluarga sis...

marianne.masli said...

Alhamdullilah kak Zu...selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air...
semoga dipermudahkan segala urusan semasa disana.

Rindu nak terjah blog akak nak tgk next cooking/recipe...

take care now.

rohayaroy said...

Alhamdulillah... syukur ke hadrat Allah SWT.. semoga Allah SWT permudahkan perjalan pergi dan pulang zu sekeluarga.. dan mendapat umrah yang mabrur.. InnShaaAllah.. suka baca blog zu.. ada juga sesekali ternampak kelibat zu di nstp ni.. :)

Unknown said...

Semoga semuanya dipermudahkan ... ameen barakallah ....