Thursday, February 2, 2012

SubhanAllah,Alhamdulillah,Allahuakbar.

Salam Semua.

Thank You so much for the doas,well wishes etc..sesungguhnya rezki itu datang dalam berbagai cara. Alhamdulillah,i have sometimes tonite,Uwan already been tucked up in bed..at home sweet home. Allahuakbar macam bermimpi,she is back in my house..walaupun masih terlalu lemah,confident tak ada lagi..but Alhamdulillah mendahului segalanya..sebab itu lah yang dipinta diwaktu yang critical..ketika itu hati redha sebab melihat keadaan uwan yang sangat teruk tetapi masih ingat untuk terus berdoa dan berdoa ,mengalir air mata bagai hujan ketika membaca Surah Yassin dan sampai ke baris "Kun Fa Ya Kun"...sekiranya Allah berkehendak maka jadi lah ia.Moga rasa syukur,kesedaran atas bertapa besarnya kekuasaan Allah Swt itu terus terus bertapak kukuh dalam diri saya.

Mengenangkan bertapa ramai yang berdoa bersama,bertanya khabar saya update beberapa gambar Uwan di sini..tapi saya tiada sekeping gambar pun di ICU sebab sangatlah menyayat hati..melihat uwan di tolak keluar dari bilik bedah pada malam itu pun terasa..Ya Allah ibuku..sakitnya kau..apa yang dapat aku tolong.Bila Uwan tersedar di pagi pertama selepas bedah..dia membuka mata dan bertanya khabar Tia dan Mia..terasa hendak sujud di lantai ICU yang sejuk,dingin dan mendebarkan itu...dan bersyukur tidak terhingga kepada Pencipta Yang Maha Agung.Hari 3,4 dan 5 adalah hari yang sangat sukar bagi kami sekeluarga..Uwan bertarung di ICU bukan sahaja sakit physical tapi sebab2 lain yang sangat seram dan menakutkan.Insyallah kalau ada masa saya berkongsi pengalaman menakutkan itu.


Sehari sebelum balik dari Tropicana Medical Centre..Maklang bawakkan Uwan bunga..Uwan sangat happy dia mintak sekuntum dan letak di dada..sebak rasanya melihat dia.






SubhanAllah..hari ditunggu tiba,Uwan pun kena discharge..my brother@Pashik..my solid rock..sentiasa bersama dalam apa keadaan...sangat tabah dan cekal orangnya tapi semasa membaca doa menyambut Uwan balik menangis tersedu-sedu dia..bagai tak percaya Uwan masih bersama kita.


Uwan is taking her time..recovering at home, keadaan yang memperlukan kesabaran dan ketabahan 110% dari saya..pertamanya Uwan hilang confident..takut nak berbuat apa pun biar pun makan,keduanya dia sangat lemah..saya menumpukan seluruh masa kepada nya..memberi kata2 dorongan,ransangan minda..Tetapi bantuan itu itu sentiasa ada..dalam keadaan kesuntukan masa ini..Teacher Claire menghulur bantuan dengan mengambil dan menghantar Tia Mia balik dari kindy...dapat lah saya menumpukan masa untuk Uwan sebab routine memberi ubat,membawanya ke bilik air etc..start seawal pukul 5.30 pagi.


Kami bergotong royong menukar my study room to Uwan's bedroom..supaya dia selesa..sini pun yang terdekat untuknya ke bilk air dan mudah bagi Physiotherapist datang melawat Uwan...kalau di renung Allah Swt telah mengatur semua sejak dulu..kita hamba yang lemah saja tidak melihatnya.Saya menjual rumah di Monterez dan duduk di KD..begitu hampir dengan hospital..setiap pagi saya commute dari hospital ke rumah mengambil masa 6 mins sahaja..sempatlah sampai di rumah sebelum Tia Mia membuka mata..kalau di Monterez dulu sangat jauh hospital..begitu jugak dengan bilik ini..saya pecahkan pintu bilik air yang mengadap dapur dan alih kesebelah bilik..itu 7 tahun dahulu..sekarang berguna untuk Uwan..


Ada dugaan ada kesenangan di beri Allah Swt..Physiotheraphist ni saya ambik dari Hospital Tropicana yang merawat Uwan masa di sana,Uwan ada confident dengannya..datang setiap malam ke rumah untuk membantu Uwan..kami tak kenal each other pun..tapi dia sangat concern dengan Uwan..charge pun sangat minimal..nampak dia sangat sayang dengan Uwan..bersyukur diatas jalan yang di beri, hati manusia yang di lembutkan oleh Allah Swt..dengan teknik bangun,duduk,berdiri yang betul kurang lah kesukaran untuk membawa Uwan ke bilik air etc...



Uwan sekarang sangat suka makan grape..walaupun makanan lain kurang..her anak anak cucu Si Ikin pun stockkan grapes in my fridge..


Jika dulu nampak ikan ni pun i lari 3 batu....now tiap hari lah i berkorban geli dan memotong kepalanya untuk buat sup bagi uwan.


Putaran hidup,caturan Allah Swt tak dapat kita menduga sedikit pun..dulu masa saya bersalin Uwan menjaga dan berada di sisi..now saya menjaga Uwan seperti lepas bersalin..makannya,toiletnya etc..pembuka mata yang besar..keinsafan diri..bertapa lemahnya kita..bertapa besarnya Allah..apa pun boleh terjadi tanpa di duga.



Ahli baru dalam keluarga..ketika kita berduka,blackie datang bawak anak2 nya balik ke rumah..ini pun rezki jugak namanya..








Tiada apa yang dapat saya balas kepada saudari saudara semua yang sentiasa mendoakan kesihatan Uwan..saya pun sedekah senyuman pada semua.Terima Kasih sekali lagi.



78 comments:

Othman Juliana said...

Alhamdulillah. Am so happy to hear the great news Allah has given to you :D as a reader of your blog, Ive always pray for you and your family. Specially your mom now. I wish I have the chance to do the same thing to my mom,..

Apa pun sis, I trust that you are very strong in so many ways and trust that Allah is always be with you,.. be with all of us.

Take care!
Ps. you look lovely with tudung la!!! Comel!!

umiyumi said...

Alhamdulillah syukur Uwan dah balik ke rumah. semoga Uwan cepat pulih..apapun Uwan sangat bertuah ada anak macam Zu, dapat menjaganya di waktu dia sangat memerlukan. :)

susumanis said...

Syukur alhamdulillah..more n more blessing didoakan for uwan, mamatiamia n yr loved one..amin Ya Rabb , tq for the smile..maniss amat tuh :))

saniah said...

Salam..salam dearest....Alhamdulillah..
Syukur ur mum dh blik kermh brsama2 yg trsyg akan mmpercptkan recovery dia InsyaAllah...and Alhamdulillah utk ur pnghijrahan jg..take care
Betul...bila Dia kata jadi ..maka jadilah...:)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

Alhamdulillah Uwan sihat semula...semoga dipanjangkan usia Uwan dan semoga Uwan dirahmati Allah.

cantik Mama Tian Mia :-)

Blackie pun comel. dah jadi ibu? Mesti dia sygkan anak2 dia. Omel. Geram sgt!

SurayaHarris said...

Alhamdullah kak..

Ps: cantik pakai tudung..suka!

farrah said...

why am i crying reading this?!!!!

you looked nice, kak zu! congrats!

sw33T MOm... said...

sesungguhnya "ALLAH tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."

(Surah al-Baqarah ayat 286)

Redha la dgn ujian ini..
Hugs**

PINATBATE said...

Alhamdulillah!
tak sedar airmata mengalir..

ibuamsyar said...

Terharu saya..walau saya tak kenal zue sekeluarga seperti dekat di hati.. moga menjadi semangat untuk saya menjalani ujian dari Allah jua..
Alhamdulillah..di sudut hati sentiasa berdoa moga Allah lorongkan hati zue ..kerana saya percaya zue anak dan ibu yang sangat baik..Allah telah memberi segala yang terbaik untuk zue
menjadi iktibar dan hikmah untuk semua.. Allah sangat sayangkan hambanya..Ameen..bersyukur sangat..

Mamasya said...

Aslmkum mamatiamia. membaca perkembangan terkini Uwan yg dah kembali ke rumah, akak tumpang gembira sama.moga Uwan diberikan kekuatan dan kesihatan yg bertambah baik agar dpt bersama2 anak cucu kesayangan. moga mamatia mia terus diberikan kekuatan dan dipermudahkan urusan menjaga uwan. betul tu mamatia mia, Allah Swt maha pengasih dan penyayang telah mengatur semuanya...hanya kita tidak mengetahui...sehingga tiba masanya. tahniah penampilan baru mamatia mia...satu hijrah yg lebih baik...

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. syukur Alhamdulillah.. air mata kesyukuran tumpah atas kebesaranNYA.. juga atas rezeki dan nikmat umur dan kesihatan yang diberi dan dipinjamkan olehNYA.. bukan sahabat yg rapat, juga bukan saudara yg dekat.. tp entah mengapa terasa begitu kuat hubungannya sehingga berasa cukup lega dengan berita ini..

mami charice said...

Finally uwan was home sweet home, so glad to hear that. Thanks god for everything, nothing more I can say n do. The only things I can do is doakan yg terbaik for uwan n ur family.

Hopes uwan will get well soon. I knew it's never be an easy task to take care uwan and family at the same time.so be strong kak zu.

U are so lovely with tudung :)

daydeck86 said...

alhamdulillah kak,
Walaupun kami semua (tak semualah) tak pernah jumpa akak dan uwan but saya percaya we all semua juga sayangkan uwan n family tia mia kak

umimiqdad said...

Salam...
Alhamdulillah uwan dah makin pulih...biarpun akan mengambil masa tapi uwan cukup bertuah coz dijaga oleh orang2 yg sangat menyayanginya...InsyaAllah tak lama lagi uwan ok lah tu... :)

Tahniah dan Alhamdulillah atas penampilan baru akak...nampak cantik sangat mcm arabian pun ada..

Anonymous said...

Assalamualaikum Zue,

Amin. Amin. Ya Rabb. Syukran.

Salam,
zue

suffiakmal said...

alhamdulillah

Anonymous said...

Salam Zu,after almost one year jadi your silent reader,today terpanggil utk komen.Alhamdulillah Uwan dah being discharge and alhamdulillah Uwan masih bersama kita.Kak Nur sekeluarga doakan agar Zu and family tabah dlm menghadapi dugaan ini.semoga Zu and family sentiasa di dlm kasih sayang Allah.Zu sungguh comel bertudung,and airmata yg bergenang kat mata Zu tu sungguh memilukan...mengalir airmata knur melihatnya...take good care of Uwan and yourself Zu..
Regards:KNur-Terengganu

Lady of Leisure said...

Salam mamatiamia..
Im glad to hear that uwan is progressing well, alhamdulillah.. Moga uwan bertambah sihat..

Btw congrats to blackie from arri n molly hehe..

Love yr last pic!! Gorgeous!

Anonymous said...

Alhamdullilah ,she will be healthy soon :). Semoga uwan panjang umur. Amin ya rabb

YaTiNordiN said...

Salam kak zue.. dh lama sy jd silent reader ur blog.entry ni cukup menyentuh hati saya kerana akak mengingatkan saya ketika ibu saya menjaga arwah nenek dulu. Yati doakan kak zue sekeluarga sentiasa dilindungi Allah.semoga uwan cepat sembuh dapat main dengan tia mia.Tia mia, teringin sgt auntie bwe my khalisah jumpe both of u.

nyza said...

salam kak zu,
i'm happy to hear that uwan is progressing well,alhamdulillah..uwan,remind me of my nenek..
she's strong like uwan..i pray hard for her everyday..i luv nenek,i luv uwan..wish uwan,nenek have allah bless,insyaallah..

sis,
u looked gojez in hijab!

lemongrass said...

Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah.
I am so glad to see Uwan finally at home where she belongs surrounded by people who love her. She is so lucky to have you guys and vice versa.

Anonymous said...

Alhamdulillah... syukur ke hadrat illahi atas berita yang cukup gembira ni... moga azu trus diberikan kekuatan dan ketabahan

Julie

Anonymous said...

syukur pada Allah sbb your mum dah sembuh dah balik rumah..i geram tengok Blackie and her kittens...sooooo comel, rasa nak peluk2 je :))))))

Yatie

FairyLilly said...

Alhamdulillah, uwan dah pulang ke rumah, rumah yang penuh dengan kasih sayang. May she get well soon. Rasa sebak baca entri ni...Lagi2 bila tengok wajah uwan. Teringat kat nenek yang telah pergi buat selamanya tanpa dapat saya tatap dan kucup wajahnya buat kali terakhir. Terharu juga melihat wajah manis penghijrahan MamaTiaMia...sejuk mata memandang. Mudah-mudahan dibukakan hati untuk saya berhijrah juga...

Anonymous said...

Alhamdulillah..uwan da kembali ke rumah..InsyaAllah uwan sihat walafiat disamping keluarga..Amin..

Anonymous said...

alhamdulillah..

Cik Da said...

alhamdulilah kesihatan uwan telah kembali sihat hendaknya...syukur kepada ilahi dengan memberi kita peluang untuk meneruskan kehidup bersama insan tersayang...amin n alhandulilah...

mimie said...

alhamdulilah semoga semuanye selamat yer sis...kita hanya hambanya yg perlu berdoa dan berharap kepada-Nya..semoga uwan beroleh kesihatan sepenuhnya...
btw comel sis pki tudung... :)

Anonymous said...

Dear Zue,
Syukur kepada Mu Ya Allah..sayu saya baca entry ni tp happy jgk sb uwan dah boleh balik rumah. You take care of yourself too Zue sb we need all the energy to take care of our loved ones.Regards to my "virtual mom", Uwan...Sori ya tumpang tengok uwan utk mengubat rindu..hehehe

Congratulations! U dh pakai tudung =)

Love,
Shahid

Rozz Hazidi said...

Salam Zu..

Kakak adalah silent reader blog Zu tapi kali ini rasa terpanggil pulak untuk menulis sesuatu di sini...tersedu membaca entri Zu mengenai Uwan..

Alhamdulillah...semuga uwan cepat sembuh seperti sediakala. Akak tahu Zu seorang yan kuat dan dapat menghadapi dugaan dan cabaran ini dengan tabah di samping mendapat sokongan dan kasih sayang dari suami, anak-anak dan sanak saudara yang menyayangi Zu.

Zu manis sekali berhijab...teruskan hingga ke akhir hayat.

arinieva said...

alhamdulillah. lega dgr uwan dh discharge. sampaikan salam dekat uwan. mane tia mia? lame x nmpk diorg rindu lak.. hehehe...

btw you're so gojes with the hijab. sweet sgt kak

shamsuhada said...

salam azu..congratz utk penampilan baru..berbagai perasaan membaca ur entri..sebak, sedih & terasa diri begitu kecil di sisi Allah swt...dan percaya bahawa sesuatu yg terjadi terdpt hikmah disebaliknya..moga aku terus kuat menghadapi dugaan ini...minggu ni rasa down sgt...tapi ur entri bagai memberi semangat utk terus cekal meneruskan hidup... alhamdulillah uwan semakin sihat..moga cepat pulih sepenuhnya..Amin..

sitiebby said...

salam kak.
Gembira dengar Uwan dah sembuh. Terharu dan sebak baca coretan kak zue kali ni. Ya la, siti dah la tak merasa kasih sayang nenek. Moga Uwan cepat sembuh.

Zaitun said...

Syukur alhamdulillah uwan dah beransur pulih dan kembali ke rumah. Kak Zai terharu sangat baca n3 ini. Bangga dengan ketekunan zu sekeluarga menjaga uwan.

Ms~M@T@HaRi^Z said...

Salam Sis Zu..
Alhamdulillah...
Segala Nya Adalah Kuasa Allah swt...
Air Mata Sy Mengalir Bila Lihat Uwan Is Back To Ur Hse...Ameen...
So Happy
N You Look So sweet sis...
tcre!
Syam

fiezachommel said...

Salam Kak Zu,
Alhamdulillah.Semoga Uwan cepat sembuh seperti sedia kala.
Kak Zu seorang yang tabah, Fieza yakin Kak Zu boleh hadapi segalanya dengan cekal.
Doa fieza sentiasa mengiringi....

MommyCT said...

*hugs*

koben said...

alhamdulillah, syukur kepadaNya...itu je yang terkeluar kak..

Koben.

Anonymous said...

as'salamulaikum dear - semuga uwan cepat sembuh dan sehat sentiasa, ameen..

p.s. menawan sugguh wajah mu dik :)

Anis Rafie said...

am one of your silent reader ever since.. your pict with tudung is attracting me to leave comments.. be tough as Allah is only testing those He loves. You're preetier with hijab on you.. hope that's for goof :) Take care!

Mayyonnizz said...

Alhamdulillah kak zu...setiap dugaan itu ada hikmah dan tujuanya... hanya allah yg tahu..itu rahsia.Disebalik ujian alahh berikan sekali petunjuk dan hidayahnya..dan beruntung sekalilah pada sesiapa yg menyedarinya.....alhamdulillah..
manis sekali akak....:))

Anonymous said...

Subhanallah.. Alhamdulillah.. bergenang airmata bila baca entry ni.. I can feel the strong love of yours towards Uwan.. and I have to admit, at last gugur jugak airmata bila sampai to the last photo.. I you look lovely, calm and very beautiful in hijjab.. T_T

-haizi fauzana-

annhuzi said...

A very meaningful smile!
Beautiful ear Azu!
Alhamdulillah. Segala kemudahan datang dariNYA yg meguji kita namun disetiap kesulitan itu ada kemudahan.
Great lessons to remind us to be ever so thankful. Syukur.
Even teacher Claire's kindness is a blessing. U chose a good school with a good teacher for tia mia. And surely u feel at peace knowing that they are in good hands.
May Allah keeps u n family in happiness and goodness.
Ur happiness to see uwan home, we can feel that it is the greatest of all. and to be able to take good care of her is i m sure ur greatest pleasure.
may Allah bless u all :)

Zuzus said...

Alhamdulillah...setiap kejadian mmg ada hikmah yg kita hamba yg kerdil ni mmg takkan nmpak (kalau kita tak tahu nak melihat dgn cara yg betul).
Jujur sy katakan yg sy happy, bagaikan sinar yg kembali dtg dlm hidup akak dan family, dtg pada sy jugak..

last but not least, u look so beautiful kak...

anis said...

Alhamdulillah semuaye dah kembali seperti biasa...semoga emak Zu akan segera sihat ye...jangan bersedih jangan berduka sangat nanti emak kita akan tetap terhidu kesedihan kita itu...sabar dan kuatkan semangat ye...be happy, ceria dan senyum selalu supaya emak Zu pon akan senyum sama...kan baik tu untuk kesiahatan dia...dan Zu pon jgn lupa jaga kesihatan jugak..iye, awak sangat manis dengan tudung tu tau..:)

Anonymous said...

Alhamdulillah atas kurniaanNya. May you be able to stay strong & healthy to nurse yr mom back to being healthy.
Do take good care of yourself too, okay. Looks like you have lost some weight but still so sweeet...

Lina

Anonymous said...

Salam Zue,
Saya selalu membaca coretan Zue, sayunya membaca coretan di atas.
Buatlah yg terbaik selagi uwan ada Zue. Mungkin rezeki yg ada berkat doa ibu. Sy sedih sbb saya tak sempat merasa semua itu malah tak sempat melihat wajah ibu buat kali terakhir. Moga uwan cpt sembuh.
K. Rohani

K.zai said...

salam Zu..lama x jengguk kt sini..tp sll setiap n3 disini akak sempat baca x sempat nk tinggal jejak..
sll intai2 Tia & Mia dan Uwan juga..alhamdullilah uwan dh sembuh..moga uwan diberi kekuatan menghadapi nya..insyallah

Pssstt!!!..lawa lah zu pakai tudung...mcm perempuan melayu terakhir...ehhh..gurau ye

potpetmama said...

Zu; berhari2 i menunggu ur update..dgn 1001 mcm rasa tapi sangat gembira dgn perkembangan yg u khabarkan..syukur Alhamdullilah..Uwan beransur baik seperti sediakala..muga Allah sentiasa memelihara kesihatan Uwan..u too..i tumpang gembira dengan hidayah Allah- dgn penampilan baru u..semua kebaikan yg kita lakukan ada hadiahNya..dan apa juga hadiah kita padaNya pasti ada rahmatNya juga..

Yours truly said...

assalam

alhamdulillah..saya pulak yg sebak..

natasha_mia said...

very lovely mother tia n mia..so sweet bla bertudung..semoga uwan cepat sembuh...kami sentiasa mendoakan kesembuhan dan kebhgiaan kalian..

UyuNs NuRuls said...

sebak yun...dugaan ni untuk akak sekeluarga....dugaan untuk yun tak tahu pulak mancamana...yun sungguh kagum dgn ketaatan akak pada ibu tersayang..( rindu nak tgk muka ibu yun kat rumah ) ..semoga akak sekeluarga bertambah tabah dan bersabar atas semua dugaan ni...semoga uwan cpt sembuh ...
amiinn...

your silent readers....

Salmi said...

baraakallahu feekum buat uwan dan tiamia sekeluarga..

Anonymous said...

Alhamdulillah for Uwan's recovery, be strong and take care Zu! My doa for Uwan ;-)

Farah said...

sebak n bergenang airmata saya semasa membaca entri ni..lihat muka uwan terbayang muka emak di kg...saya doakan semoaga uwan sihat kembali..gembira tengok kak zu dah bertudung :)

Parin's wife said...

ALHAMDULILLAH...moga Uwan terus sihat and i pray for her fast recovery..beruntung Uwan punyai anak yg setia di sisinya ketika sakit,seperti mana setianya Uwan menjaga kak Zu semasa kecil..semoga saya juga mampu menjaga ibu dan ayah saya nanti insyaAllah..amenn...

Anonymous said...

Assalamualaikum kak zue,
Saya silent reader kak, sgt berdebar menanti berita uwan tersayang daripada kak zue.. syukur alhamdulillah uwah dah kembali ke rumah.. menitik air mata saya baca entry kali nie. semoga allah memberi kesihatan yang baik buat uwan dan kak zue sekeluarga.Amin.
~alyah~

Normah KD said...

Senyum an syukur yang paling sweet

mieyza said...

Kak Zu..Alhamdulillah, Uwan dah balik!! Baca entry2 sebelum ni tak sampai hati nak komen, doa dr jauh je...sobsobsob..

Alhamdulillah juga dah bertudung. Syukur sgt2 kan...:)

shamsida said...

Syukur alhamdulillah...zu kena kuat Dan banyak bersabar untuk menghadapi dugaan ini. Kak sham amat terharu melihat kekuatan yg Ada para diri zu Dan uwan. Semoga segalanya dipermudahkan olehNya. AMin

Dian_AdeeLa said...

Kak....(airmata saya tumpah dan xboleh nk pk apa...)

Sayang kakak...

Carmello said...

Assalam Kak Zu... Alhamdulillah... Gembira hati dengar uwan dah sihat dan sudah kembali ke rumah... Berdebar2 tunggu perkembangan khabar berita uwan dalam blog kak zu ni... syukur uwan dah sihat... Semoga uwan di beri kesihatan yang baik selalu yer... Waahh...sangat cantik Kka Zu pakai tudung tu...I like...=)

uMMisYa said...

Salam Zu. Syukur Uwan dah sihat & balik rumah. Sayu hati akak baca coretan Zu. Akak doakan uwan cepat sembuh dan sihat dan Zu diberikan Allah kesihatan yang elok,supaya Zu dapat menjaga Uwan dengan sempurna.
Tahniah atas penghijrahan awak bertudung.

Anonymous said...

kak zu,

not really your silent reader, but not much comments coming from me either.. to this time nak komen jugak jugak

i pun dah jatuh syg la kat uwan, macam uwan i jugak, sebijik, nantia da masa i share gambar my uwan with you.. my uwan is cute justtt like tia n mia's uwan :) Alhamdulillah.. for the blessings bestowed upon you n family.. ALhamdulillah uwan dan sihat, dan ALhamdulillah dgn penghijrahan u kak zu.. i nangis tau, this entry really touch my soul.. Allah Maha Besar, Maha Kaya dan Maha Pengasih.

Lily aka lilyput.

gja said...

Salam Zue.. syukur semua dah balik ke asal.. semoga uwan cepat sembuh seperti dulu2.. betul laa org kampung i ckp.. the more u give, the more u get :-).. kita baik dgn org, mcm tu la org pun akan baik dgn kita.. cuma kadang2 kita tak sedar dan tak nampak aja..

p/s: Cantik Zue bertudung..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

..Ya rabbul izzati...alhamdulillah uwan was home finally...barakallahu walakum...



kak zue nanti share cite pasal ape yg terjadi sebenarnye ye...cant wait...always pray for uwan healthiness..


u looked so sweet in hijjab kak zue...alhamdulillah again..semuanya ade hikmah...

sophie said...

salam k.zu..i'm always b the silent reader..but this time, tgerak sgt hati nk tulis..u looked so beautiful..i'm so touched reading ur blog (as i'm always..)..we din't know each other but i pray for your family happiness..may Uwan get well soon..n may have a beautiful life as before.. take care n stay strong.. may Allah bless.. =)
-sofi-

melinda said...

Assalamualaikum,

Glad to hear the good news about Uwan.
May Allah bless you & family always

your writing is really inspiring

REgards,
Anisah

Anonymous said...

alhamdulillah alhamdulillah semoga cepat sembuh wan...saya akan sentiasa mendoakan kesihatan wan..amin..

-chieda-

hannan said...

Syukur alhamdulillah.. Semoga uwan cpt sembuh. Uwan reminds me of my nyang.. I love reading ur stories about ur beautiful family kakzu! I've been ur silent reader since last last year. U inspire me in many ways. May Allah ease u and ur lovely family.

Anonymous said...

Alhamdullillah.. Every morning i am looking forward on your updates. My dua goes to uwan. Zue, u hang on there n stay strong!! Hugs frm us - ainaaini & mummy, zaRina

annhuzi said...

dear azu, MasyaAllah now u know so many people have benefitted from ur posts and many have fallen in love with uwan. all because of u tell us sweet stories of ur love to her that touch many hearts. through this test, many have come forward to extend their doa. many who all along were only silently reading ur sweet stories. we share ur anxiety when u were in distress, when uwan was in hospital. and now we share ur happiness in seeing uwan well and home again and being able to take care of her and ur latest step towards serenity thru ur hijrah.
hikmah dalam segala ujian. u will go thru all these with success.
as we know that kita hamba diuji dan bila kita sabar dan syukur, ganjarannya ialah penghapusan dosa dan dinaikkan darajat disisiNYA.
sorry, bila kunjung sini lagi, nak send comments lagi.
take care!

Aimi Syakira said...

alhamdulillahh.saya pon org nogoghi jugak nihhh..suka baca blog ni.first time komen nih..heee;)btw,saya nak mntk izin copy 1 gmbr nak bt review blog ni.harap boleh.kalo x boleh sy akan padam nnt.tenkiuuu;)

Maya Marisa said...

salam mamatiamia,

ALLAHU AKBAR...dan ALLAH itu jua maha pengasih lagi maha penyayang. I am so happy to hear abt ur uwan's progress.

Life is like a cycle. Dlm yaasin pun ada mention, kitaran hidup nie akan berputar seperti dulu. Kalau dulu ibu kita yg menjaga makan minum kita, now bila dah semakin berumur & uzur, anakX2 pulak yg pikul tanggungjawab itu. all the very best to you & speedy recovery to ur mom... :-)

Art lover, cinnamonworldofcolours said...

Salam Mamatiamia..
Terkejut mendengar tentang Uwan, I tried a few times antar comment but something wrong with my Lappy. Nway, take care and wish a speedy recovery for Uwan

Anonymous said...

Hari2 menangis bila baca this story pasal Uwan ...

* U look beautiful dear in hijab ...

- Silent Reader -
Bangsar