Sunday, January 29, 2012

Bismillahirahmanirrahim.

Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah....rasanya mahu memeluk erat setiap sisters yang meninggalkan doa di sini dan menjabat setiap tangan brothers yang berdoa. Tiada lah yang lebih berharga  bila berada di dalam kesulitan selain doa dan mendengar kata2 perangsang yang baik.Banyak kali saya membaca doa2 disini..setiap kali membaca berasa sebak dan berterima kasih..syukur pada Allah Swt atas "rezki" doa2 yang di beri..bagi pihak Uwan dan saya sendiri sangatlah menghargainya,tiada apa yang dapat saya balas..saya baca setiap komen dan nama yang di tinggalkan di sini dan saya doakan semoga semuanya mendapat kebahagiaan dan rahmat dari Allah Swt. Doa yang baik dari hati yang baik dan ikhlas ..memberi ketenangan hati kepada yang sangat memerlukan..InsyAllah ,Allah  lah yang membalasnya.Amin Ya Rabbal Alamin.

Alhamdulillah tak berhenti..dapat lagi saya menulis..bersandar di dinding bilik hospital,sambil melihat Uwan yang tidur lena.Alhamdulillah hari ni Uwan banyak improvement,dapat ke bilik air walaupun atas wheelchair,boleh duduk di kerusi di papah..dan yang paling terharu Maghrib tadi saya dapat menyuapkan bubur.....kebahagiaan menyuap bubur padanya for the first time after 9 days terlantar adalah ibarat menyuap bubur ke mulut cahayamata pertama.Kalau selama ini saya masak setiap hari buat nya,menghidang makanan..tapi tidak merasa nikmat kebahagiaan maximum,kerana ianya adalah perkara routine di buat setiap hari..walaupun syukur selalu tapi tapi tak pernah duduk berfikir menghitung kesyukuran itu.Hari ini dapat membantu Uwan di bilik air,dapat menyuap bubur,dapat mengelap mukanya dan mendengar suaranya merasa nikmat kebahagiaan tak terhingga..betapa besarnya kekuasaan Allah Swt itu..tidaklah kita dapat tahu dan meneka apa jua perancangannya.

Moga saya dapat memperbaiki apa juga kelemahan di dalam diri pertamanya kepada Pencipta Yang Maha Besar,Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang.Kedua kepada Ibu saya..moga diberi peluang bersamanya dalam keadaan yang sihat selagi Allah Swt mengizinkan, ketiga menjadi manusia yang sentiasa bersyukur,tidak lupa,lebih mengasihi sesama saudara dan manusia.

Kasihi lah ibu,suami,anak2,saudara mara dan sekelian yang menyanyangi kita selagi ada masa dan peluang, apabila kita hampir kehilangan..tiada apa yang dapat kita tukarkan bagi mendapatnya kembali..kerana kita tak ada kuasa walau sebesar zarah pun mendapatkannya.

To my bothers(Acik dan Atih),my sister (Maklang),my nieces and nephews,inlaws, friends,Thank You so much for your support.

Special Thank You to my husband for the love and tremendous support without his unconditional love it will be difficult for me to take care of Uwan as Tia Mia need attention at home.Special love to my niece Ayan,my sister Zaiton, my Acik,my nephew boboy,my niece Ikin they are like a solid rock..we sleep at hospital,we support each other at ICU,we cried and cheers each other.Also a special thank to my friends,especially Rufa,since i know her many years ago she always at my side when i need support.

Thank You again to readers,when my heart in pain your relief it through doas..Jazakallah..InsyAllah Allah Swt membalasnya.Amin.

Few days ago when Uwan masih bergantung pada oxygen..Alhamdulillah hari ni tak perlu pakai oxygen mask lagi.Sebak hati melihat Tia Mia merindui Uwan.




Moga Uwan cepat sembuh ya Darlings.




Ubat kepada setiap kesakitan,kerisauan dan kesusahan.Allahuakbar.

62 comments:

Deanna said...

alhamdulillah..

semoga uwan cepat sembuh..

Anonymous said...

as'salamualaikum - had tears i my eyes knowing uwan latest condition, alhamdulillah. all prasies due to Allah alone! uwan is so blessed to have a wonderful daughter like you. insya Allah you'll a place in Jannah Al-Fridaus. love you for the sake of Allah SWT, take a good care yourself sis.
p.s - your sister in deen of islam in spore..

potpetmama said...

zu; few days havent do the blogwalking..suddenly i ternampak ur new entry..baru i tahu kenape da lama u x post any entry..anyway..banyak bersabar dengan ujian Allah ini..mendoakan sama agar kesihatan Uwan akan beransur baik seperti sediakala; salam utk Uwan ye..u too take care..

saniah said...

Alhamdulillah...i tak dpt meneruskan komen..terlalu sebak bercampur baur gembira dgn berita ini...cuma i dpt lafazkan ALHAMDULILLAH..
Take care zu...urself n ur mum...semoga semua didlm perlindunganNya..
kami disini turut mndoakan bcause we do care...itu je yg mampu ur friends ni lakukan

Suffia said...

Alhamdulillah, I tumpang gembira dengan perkembangan terbaru Uwan. InsyaAllah teruskan berdoa.

farrah said...

kak Zu, i was literally shaking when i clicked your blog just now upon seeing your new update.

alhamdulillahhhhh, gembira sgt uwan makin pulih!! uwan, get well soon!!!! ikhlas dari hati nak tengok uwan sihat seperti sediakala walaupun jumpa pun tak pernah kan...

keep on updating ya kak Zu!

Liney said...

alhamdulillah... gembira dgn berita ini... semoga uwan sentiasa sihat di samping org2 yg sentiasa menyayangi uwan especially tia n mia... semoga akak jugak sentiasa sihat agar dpt sentiasa di sisi uwan...

melinda said...

Salam,
Sy doakan semoga Uwan cepat sembuh.
Take care
Anisah

Mixed-family in da house.... said...

Syukur alhamdulillah.....

PINATBATE said...

Alhamdulillah.

Carmello said...

Assalam Kak zu..
Alhamdulillah Uwan dah semakin sihat... Terharu hati bila baca apa yang Kak Zu luahkan... Rasa saya mahu peluk mak saya sekarang... Semoga Uwan Kak Zu sekeluarga saya&keluarga dan all readers akan sentiasa diberi kesihatan yang baik dan rahmatNYA...

susumanis said...

Alhamdulillah..segala puji bagiMU Ya Rabb yang meyembuhkan dan memberi rahmat pada hamba hambaMU ini... InsyaAllah semoga yang baik baik aja untuk semua ya mamtiamia, hugs hugs..:))

mama_alifsarah said...

Alhamdulillah... syukur uwan kembali sembuh..

hannan said...

Subhanallah...may Allah ease uwan recovery. My doa for her. Aminnn

zdiana said...

alhamdulillah.. always been a silent reader before this.. semoga uwan cepat sembuh..

daydeck86 said...

Alhamdulillah uwan beransur pulih semoga keadaan uwan sentiasa membaik hendak-NYA... Amin
ini semua ujiah dari-NYA semoga akak redha dengan qada dan qadar yang ditetapkan.
kak nak add akak kat fb macam mana senang nak tau perkembangan uwan.
akak pun jangan abai kesihatan akak dan family yer

umimiqdad said...

Alhamdulillah...
Allah itu Maha Mendengar doa hambaNya yg ikhlas. Jgn lupa kita teruskan berdoa lagi. InsyaAllah...
#hugs n kisses uwan#

Anonymous said...

Alhamdulillah for the promising news. May things get easy on you n family. Moga uwan cepat sembuh spt sediakala. Do take care of yourself.
Lina

Mamasya said...

Alhamdullilah Uwan bertambah pulih.akak doakan agar Uwan diringankan beban kesakitan dan cepat semboh. Syukur mamatiamia diberi peluang utk menjaga ibu tersayang dan mencurahkan kasih sayang di saat memerlukan....

Liza said...

Alhamdulillah...semoga uwan cepat sembuh.. kak zue pun take care, jaga kesihatan jugak supaya boleh jaga uwan ya...

Anonymous said...

i did not know uwan is not well, hari ni masuk blog you baru tau..sabar ye zue, inshaAllah semuanya dipermudahkan Allah dan your mum akan kembali sihat, ameen! I doakan dari jauh...

yatie

annhuzi said...

MasyaAllah Azu the pours of doa from your readers here..54! from previous entry and a lot of silent readers have spoken and sent their doas too.
and i m sure many more from your FB and from frens and colleagues.
this is a show of how u, azu has touched many people's hearts thru your blog and your daily interactions with people around u.
and how thru your blog, many of us have together developed affection for uwan.
it all stemmed from your good heart.
Alhamdulillah.
and the blessings u r feeling now with uwan's recovery and the comfort u get from support all around u.
it is an indication that people are reciprocating to your kindness.
u would have done the same to others even to someone u have nvr met, like me.
setiap nikmat yg kita rasai adalah penigkatan kita sebagai hambaNYA yg bersyukur.
and evrytime we syukur, more nikmats we'll get.
like your nikmat to see uwan's recovery and like u said the greatest nikmat of feeding her. what u r sharing here are valuable lessons for us all.
Thanks azu for sharing with us the lessons of mother and child love. and we continue to pray for uwan, mama tia mia family.
tia mia too are taking these lessons from mama on how to be a good daughter.
and surely saying Alhamdulillah has a tremendous feeling of syukur for all HIS blessings. take care :)

Salmi said...

Alhamdulillah, syukur kepada ALlah, La hawla wala quwwata illa billahil ali ul azeem.

Cik Da said...

salam zu uwan sakit apa...moga uwan cepat sembuh....kami pun rindu uwan juga...kirim salam pada uwan...

shamsuhada said...

salam azu, alhamdulillah..uwan beransur pulih..moga akan cepat sembuh sepenuhnya..Amin.. bergenang air mata baca pasal uwan..dapat dibayangkan jika perkara yg sama terjadi pada diri sendiri..apakah aku cukup kuat utk menghadapi semua itu..moga Allah sentiasa melindungi kita semua..Amin...

arinieva said...

Alhamdulillah uwan semakin sembuh. uwan jgn lupe makan banyak2 nnt cpt baik. to kak zu jage diri baik2 coz everybody needs u.

yanizz said...

Alhamdulillah uwan dah beransur pulih, take care uwan.

Anonymous said...

salam,

alhamdulillah. uwan dh beransur sembuh.. syukur akak masih ada peluang menjaga ibu..semoga uwan cepat sembuh..

aishah jamrek said...

Allahuakhbar..be strong kak zu..

Ms~M@T@HaRi^Z said...

As Salam Sis..
Im Ur Silent Reader From Almost 1 Year ago...
Semoga Tuhan Permudahkan Segala Kesulitan Yg Sis Sekeluarga Hadapi...
Semoga Uwan Diberi Kesihatan Yg Baik & Kembali Ceria...

Segala Kesulitan Itu Datang Untuk Menguatkan Sis Sekeluarga...

Take Yer sis Zu!

Hanis Azla said...

Alhamdulillah, atas perkembangan kesihatan uwan yg semakin baik.. Alhamdulillah juga kerana dikelilingi dengan insan2 yang selalu ada disisi utk memberi semangat.. Semoga uwan cepat sembuh hendaknya..

Nadiah said...

Alhamdullilah...uwan beransur pulih.Happy to hear that.

I bumped with you at Village Grocer petang semalam. Teringin sangat nak kenalkan diri ni tapi takut masa dan tempat yg tak sesuai.
You looks so beautiful with new image.Mesti Uwan gembira dengan "perhijrahan" you.

Take care Zu.

D i L a said...

alhamdulilah...uwan semakin sembuh..semoga uwan cepat sembuh. sgt kesian tgk sicomel twins yg merindui uwan nya!...anty pasti sicomel sgt tidak sabar utk menanti uwan nya utk melakukan aktiviti seharian bersama uwan...cepat sembuh ya uwan.

zira said...

Syukur..alhamdulillah...moga uwan cepat sembuh..amin.

sitiebby said...

aAskum,

Kak zue, lega dengar Uwan makin sembuh. moga Uwan cepat sembuh dan boleh duduk kat laman umah, tengok tiamia melukis sambil minum kopi.

eidar said...

Dear Zu, alhamdulillah....happy to hear that uwan is getting well. I am still new here...i accidently found your blog while googling -white kitchen cabinet - about a month ago.

Frankly speaking, i love reading ur blog because the way you see the world melalui mata hati seorang isteri,ibu dan anak yang sgt luhur hatinya.

Zu, u should be proud of yourself as i do think the reason Allah permudahkan urusan zue adalah kerana makbulnya doa seorang anak yang solehah. Keep jaga uwan n kuatkan hati!

Be strong as u always do!! Saya doakan uwan cepat sembuh..amin.

Regards,
Eidar

Fatimah said...

Syukur, uwan dh beransur baik, syukur kepada Nya. Dia Maha Penyembuh. Mmm... dugaan yg mendatang ini kadang-kala mendekatkan kita dan menyaksikan sendiri KEBESARAN NYA & bertapa RAHMAN & RAHIM NYA tiada batasan kepada hambanya yang kadang kala terlena & terleka. Harap U bersabar dan teruskan berdoa pada Nya...

Anonymous said...

salam kak azu,

alhamdulillah uwan da sihat...
akak take care k.
peluk cium untuk uwan (pandang uwan buat saya selalu rindu pada arwah nenek)..

-zura

nyza said...

ya allah, semoga uwan cepat baik..berilah kesihatan yg baik kpd uwan..

Idida Aziz said...

askum azu....sedih tgk keadaan uwan...semoga uwan cepat sembuh....kuatkan semangat...

AQisH said...

baru baca blog azue ni..syukur alhamdulillah..uwan semakin sihat..semoga u n family tabah hadapi ujian Allah ini..

Zila said...

Semoga Uwan cepat sembuh dan boleh rehat2 kat rumah macam dulu...Amin.

MamaIcha said...

my prayers always with her...get well soon uwan

cikayu said...

semuga uwan cepat sembuh yea.... insya'allah.

Anonymous said...

As-Salam.
Hi Zu,
akk silent reader (baru jer few weeks,punca mencari homestay @ kuala pilah).
Semuga Zu sekeluarga sabar dan tabah menghadapi dugaan ini.

Zaitun said...

Alhamdulillah uwan semakin sembuh.

Betul kata mamatiamia sayangilah sesiapa saja sementara mereka masih ada.

Anonymous said...

Zu, be strong and hopefully uwan recovers fully soon Insya-Allah! - silent reader

gja said...

semoga uwan cepat sembuh.. InsyaAllah.. semoga zue n family sabar menghadapi dugaan ni.. benda mcm ni mmg kita semua pasti akan alami.. cuma tak tau masa dan ketikanya saja..

M.U.M.M.Y M.I.Q.H.A.E.L said...

InsyaAllah...Uwan will get well soon..

Sabar ye kak zue..


Allahuakbar.redha atas segala ketentuannya..

moga uwan kuat...

Zla said...

Assalammualaikum,
Semoga Uwan cepat sembuh dan dilindungi Allah sentiasa. Serta Zue sekeluarga diberi kekuatan menghadapi segala dugaan.

Anonymous said...

Semuga uwan cepat sembuh...u take care ya!!
>silent reader

Anonymous said...

Allah Menguji kita mcm2 cara.. teruskan sabar dan doa.. syukur dgn prkmbangan positif uwan.. :)

Dian_AdeeLa said...

Alhamdulillah... gembira dan bersyukur uwan sihat... betul kata akak,kita kena mghargai ibu kita yg da byk tabur jasa pd kita...
Nak peluk my ma juga...tp jauh d terengganu.. sedih sedih...peluk anak2 saja n buat vid call utk lepas rindu..

annhuzi said...

Semuga hari ini uwan bertambah sihat dan dapat berada bersama tia mia di rumah dan menikmati telatah mereka. everyone's missing one another.
with uwan's good guidance and upbringing i m sure evryone in the family are handling this well with lots of love and support.
and in addition u get many well wishers from your concerned readers.
nadiah said new image ;)
beautiful surely :)
doa kami dari jauh :)

Anonymous said...

alhamdulillah, good to hear your mom is speedily recovering. take care now

- dina

Unknown said...

Syukur..Alhamdulillah!

Yours truly said...

assalam.. i'm yr silent reader.. baru terbaca kisah baru uwan.. Insyaalah..semoga cepat sembuh dan bersabar banyak2 ye..

Anonymous said...

Alhamdullillah... I am glad that uwan is getting better. My doa goes to uwan and u. Take care! frm us - Aina Aini & me, zaRina

FONSEKA SARBINI said...

as salam kak zu, saya baru baca blog akak....n baru tahu uwan sakit....tp alhamdulilah uwan dah beransur sihat....semoga akak terus tabah dan sabar..semoga uwan terus sihat dengan izin-NYA....I.ALLAH.....

Unknown said...

Salam Zu,

Alhamdullillah... I don't know what to say... semua pun org lain dah ckp apa yg I nak ucapkan :)

nurulafida said...

alhamdulillah uwan dah beransur sembuh. i admire your courage/strength/support/attention given to uwan all this while..i wish i cud do the same to my mom :)

Santiago said...

salam, alhamdulillah. uwan dh beransur sembuh.. syukur akak masih ada peluang menjaga ibu..semoga uwan cepat sembuh..